חינם למצילי חיים: הצעת חוק 'חנייה חינם' לכונני ארגוני ההצלה

    איתי גדסי No Comments on חינם למצילי חיים: הצעת חוק 'חנייה חינם' לכונני ארגוני ההצלה

    הצעת חוק הונחה על שולחן הכנסת, לפטור את כונני מד"א וארגוני הצלה השונים מתשלום דמי חניה במקומות ציבוריים. ח"כ יעקב אשר יוזם ההצעה: "ראוי שהרשויות יירתמו למאמץ במתן פטור מתשלומי דמי חנייה במקומות ציבוריים"

    מניח ההצעה, ח"כ יעקב אשר צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משיבים טובה.  ביוזמת ח"כ יעקב אשר הונחה היום (שלישי) הצעת חוק, עליה חתמו גם ח"כ משה גפני ואורי מקלב (דגל התורה) המבקשת לפטור את כונני מד"א וארגוני ההצלה מתשלום דמי חניה במקומות ציבוריים. החוק מבקש  לעודד את מתנדבי ארגוני ההצלה להיות נגישים להצלת חיים.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מידת הצלחתם של טיפולי רפואת החירום תלויה במידה רבה במהירות שבה הכונן יגיע לחולה. בישראל קיים מערך של כונני רפואת חירום, ובהם רופאים, פרמדיקים וחובשי רפואת חירום, הפועלים בהתנדבות על ידי גופי הצלה מוסמכים המאושרים על ידי משרד הבריאות.

    עם גופים אלו נמנים "מד"א" "איחוד הצלה" וארגונים נוספים שמפעילים כוננים בפריסה ארצית, עם מערכת איתור ומערכת קשר בין הכונן לבין מוקד החירום, כאשר ברכבי הכוננים יש ציוד עזרה ראשונה מציל חיים.

    מטרת הצעת החוק היא לעודד את הכונן לצאת מביתו עם רכב שבו נמצא ציוד להצלת חיים כדי להיות נגיש להגשת עזרה ראשונה במקרה הצורך"

    בנוסף נכתב בהצעה "כי עלות ההטבה של פטור מתשלום דמי חניה נמוכה בהרבה מהסכום אותו מוציא כונן רפואת החירום מכספו הפרטי בשל יציאה למקרי חירום לשם הגשת עזרה ראשונה. על כן, מוצע להעניק פטור מתשלום דמי חניה לרכב כונן רפואת חירום שבו יש ציוד מציל חיים"

    יוזם החוק ח"כ אשר אמר כי מדובר בהצעת חוק נחוצה שתקל על אלפי הכוננים העוסקים ברפואת חירום והצלת חיים לטובת כל הציבור ברחבי הארץ וזאת בהתנדבות מלאה לאורך כל שעות היממה וראוי שהרשויות יירתמו למאמץ במתן פטור מתשלומי דמי חנייה במקומות ציבוריים.



    0 תגובות